יום רביעי, 4 בינואר 2012

הנה זה מתפוצץ לנו בפרצוף.....

2 נושאים על הפרק.
1. הנה יצא המרצע מן השק. רב חיל האויר סא"ל רם משה ראב"ד הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו בפרויקט שח"ר ( שילוב חרדים בצבא)  שהוא ממייסדיו ופורש מהמנהלת האחראית עליו, זאת בטענה שהמהלכים שאגף כח אדם בצה"ל ( בראש האלופה אורנה ברביבאי) מוביל לאחרונה פוגעים בתנאי השרות של חייליו מבחינה דתית ורוחנית.
לדבריו בחודשים האחרונים שונו כללי השרות ולמעשה הוכנסו סעיפים המתירים פעילות העלולה לפגוע ביראת השמיים.
טוב, אז למי שלא הבין המדובר באישור פורום המטכ"ל מתחילת השבוע שאישר את המלצות הוועדה ברשות ברביבאי, לפיהן חייל דתי יחוייב להשתתף בטקס צבאי רשמי גם אם הדבר יכלול שירת נשים. רק בערבי הווי יוכלו חיילים להשתחרר.
יש לציין בחיוב כי הרב הצבאי הראשי קרא להדיח את הרב ראב"ד אבל לא ניתן להתעלם מהבעיה והיא קורמת יותר עור וגידים מיום ליום. אנו נמצאים במסלול של התנגשות תרבותית עם אחינו הדתיים/ חרדים. והבעיה לא נמצאת רק אצל החרדים. ניתן לראות תופעות הולכות וגוברות של הקצנה גם אצל הדתיים לאומים.
אבל יש פה בעיה רצינית וכרגיל לא נעשה פה תהליך חשיבתי מסודר. מצד אחד אנו תמיד זועקים על כך שרק צד אחד נושא בנטל וכולם חייבים לתרום את חלקם וכאשר אנו כבר מצליחים לשכנע חרדים להתגייס לפעמים בניגוד להוראת רבנים / לחץ סביבתי וכו' אנו גורמים להם להלם תרבות חזק מדי ומהר מדי. בשבילם זו בעיה לשמוע שירת נשים או להיות במגע קרוב עם נשים ( נו, מה הם מבינים) . מצד שני לא יכול להיות כי יאסרו על נשים להיות שותפות מלאות בכל פעילות צהל"ית רק בגלל שבקהל נמצאים חרדים ולהם אסור.
אני לא מבין, מתחילת הקמת צה"ל היו תמיד דתיים בצבא וגם חרדים שרתו אומנם לא ביחידות הומוגניות אבל בכל התפקידים. אף פעם לא היתה להם בעיה עם נשים. יתרה מזאת המון חיילים המזוהים עם ש"ס משרתים בצבא וגם כאלה עם כיפה ברסלבית וכו' ואני זוכר כאלה עוד מתקופת השרות שלי אי שם בשנות ה- 80. לא זוכר שהיו בעיות בנושא.
טוב עושה צה"ל כשקבע את התקנות האלה. על החרדים להבין שהם חייבים להמשיך  ולשאת בנטל ולחשוק שיניים, לעצום עיניים ולומר תהילים אם הם לא רוצים לשמוע. אחרי הכל, זה הכל בראש שלהם.
2. יוקר המחיה לא נוגע לפוליטיקאים. בדיון שנתקיים היום בכנסת בנושא עליות המחירים וביוקר המחיה נכחו רק 12 חכ"ים. בושה וכלימה. החשמל יתייקר בפברואר ב- 9% (???) ובכך ישלים עליה של 25% מאוגוסט וזאת לאחר שנבלמה עליה גדולה יותר. מחירי הדלקים עולים, התחבורה הציבורית מתייקרת , המזון מתייקר כי רשתות המזון תאוות רווחים, שווי השימוש ברכב לבעלי רכבי הליסינג מתייקר וכבר לא כ"כ כדאי להחזיק רכב כזה, ומנגד מתייקרות מחירי המכוניות. בקיצור, לא כל כך כיף לחיות כאן אבל לנציגי הציבור שלנו לא כ"כ אכפת. יש להם דברים יותר חשובים לעסוק בהם ואל תבלבלו להם במוח עם השטויות שלכם.
למי שחשב שתנועת המחאה היתה אפיזודה חולפת אני חושב שעוד נכונה לו הפתעה. מהפכות חברתיות כמו מלחמות לא קורות בחורף. קר מדי, גשום וקשה להוציא אנשים מהבית. עוד חודשיים וקצת מגיע האביב.........

אי אפשר שלא לסיים עם דבר טוב , בהמשך לטור מאתמול על הועדה למינוי שופטים. ובכן, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הוא ולא מלאך, הוא ולא שרף החליט להקפיא את חוק לשכת עורכי הדין. ההחלטה התקבלה בעקבות התנגדות שרי הליכוד והביקורת הקשה שהוטחה בחוק. נתניהו הורה לשר המשפטים וליועץ המשפטי שלא לקדם את החוק עד לבחינה מחודשת.
Viva Bibi

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה